Wednesday, May 28, 2014

How Low Can Yields Go?

Stocks are trading slightly lower in early trading following the S&P 500 making new highs yesterday.  So far the selling action is pretty mild, and if the bears aren't able to push the market lower we could see some rally attempts into the close as the bulls regain the upper hand.

One surprising move today is the drop in bond yields.  The 10-year yield is lower by 7 basis points to 2.44%.  This is close to a one-year low in yields, which remains surprising given that the economy is supposed to be improving and inflation picking up.

One explanation is that bond yields are moving lower around the globe.  In Europe, bond yields continue to fall as deflation remains a concern, the ECB hints at cutting rates, and economic growth remains sluggish. 

Another theory is that so many people are short bonds here betting on higher rates that each of these moves lower in yields causes pain on that short trade and results in waves of short covering on those wrong-way bond bets.  This is the theory put forth by Jeffrey Gundlach of DoubleLine, and so far this year he has been right.

The notion that the drop in bond yields means the economy is slowing flies in the face of another stock-based indicator, and that is the move to new highs in the transportation index.  The $TRAN is making more new highs today, and the strength there would lend itself to the notion that the economy continues to gain strength.  Go figure.

Asian markets were higher overnight.  The Chinese press is discussing rate cuts in the face of a slowdown in the housing market.  Europe's markets are modestly higher.  Germany's GDP held at 6.7% and Swiss GDP rose 2.0%.

Trading comment: While some have been looking to 'Sell in May' and await the summer correction, the market continues to hold up well.  If the S&P 500 can consolidate its move to new highs without quickly giving up the 1900 level it would be a good sign for the bulls.  Its hard to get overly bullish heading into the normally volatile summer months, but as Jeff Saut stated yesterday, we are in a bull market and in a bull market surprises often occur to the upside.  Well said.

6 Comments:

At 8:07 PM, Blogger Ice Dragon said...

Bạn muốn sử dụng dịch vụ ship hàng toàn quốc. Hãy đến với Proship chúng tôi. Vì sao lại phải chọn chúng tôi?
Vì chúng tôi có nhiều kinh nghiệm và đang cung cấp dịch vụ vận chuyển như dịch vụ giao hàng tận nơi, dịch vụ ký gửi hàng hóa, dịch vụ chuyển hàng thu tiền hộ, gửi hàng bằng xe tải, gửi hàng đi Đà Nẵng, cho thuê kho quận 10, cho thuê kho bãi trong tphcm với kho đạt chất lượng gsp, gửi hàng đi Hà Nội... Hãy đến với chúng tôi khi bạn cần gửi hàng nhé.

 
At 9:25 PM, Blogger Anh Kim said...

This comment has been removed by the author.

 
At 12:57 AM, Blogger Gioi Nguyen said...


In The Money like http://dichvuvanchuyenhanghoahcmhanoi.hatenablog.com

 
At 4:46 AM, Blogger Duyên Oanh said...

Các chủ tàu vỏ thép van chuyen bac nam ở Bình Định bức xúc nói rằng họ đặt niềm tin vào cơ quan đăng kiểm của Nhà nước, chi phí đăng kiểm tính vào giá thành con tàu, nhưng cuối cùng ngậm đắng vì tàu van chuyen hang di Ha Noi gia re nhanh hỏng!

Đưa chúng tôi xem bản hợp đồng đóng tàu van chuyen hang hoa Sai Gon với Công ty TNHH một thành viên Nam Triệu (Bộ Công an), ông Trương Hoài Khánh, chủ tàu vỏ thép BĐ 99279 TS ở TP Quy Nhơn (Bình Định), nói chua chát: “Chúng tôi lần đầu tiên vay một khoản tiền cực lớn để đóng một con tàu vỏ thép thuê xe tải tại Hà Nội, nghĩ là chắc chắn, bền vững.

 
At 4:47 AM, Blogger Duyên Oanh said...

Toàn bộ quá trình thi công đóng mới tàu thuê xe tải chuyển hàng TpHCM phải có sự giám sát của cán bộ kỹ thuật bên A và cơ quan đăng kiểm. Kết thúc mỗi điểm dừng kỹ thuật, bên A, bên B và cơ quan đăng kiểm tiến hành kiểm tra, nghiệm thu khối lượng hoàn thành, chất lượng công trình đóng mới tàu goi hang ra Da Nang.

Bên B thực hiện các thủ tục về đăng kiểm với cơ quan đăng kiểm, đảm bảo tàu dịch vụ vận chuyển đi Hải Phòng được cơ quan đăng kiểm cấp đủ giấy tờ pháp lý để đưa tàu van chuyen hang di Nha Trang gia re vào hoạt động ngay sau khi bàn giao.

 
At 4:47 AM, Blogger Duyên Oanh said...

Rồi khi chạy thử đường dài dich vu van chuyen di Gia Lai khoảng 2-3 hải lý, đăng kiểm viên cũng có mặt. Tôi không hiểu sao họ không phát hiện ra những chiếc máy chính lắp trên tàu gởi hàng đi Hà Giang của chúng tôi là máy bộ cải hoán thành máy thủy, để dẫn đến thiệt hại như bây giờ - ông Khánh nói.

Về máy, nguồn tin cho hay ngoài các máy Mitsubishi nghi là dùng máy chành xe đi Thái Nguyên bộ cải hoán để lắp cho tàu vỏ thép do Công ty Nam Triệu đóng, tổ thẩm định còn phát hiện một số máy phát điện van chuyen hang hoa Bac Kan gia re dán mác Mitsubishi và Cummins nhưng ruột không phải hàng chính hãng!

 

Post a Comment

<< Home